Copyright 2017 - webdesigned by sakosk

Η έλλειψη ύπνου ενδέχεται να προκαλέσει αύξηση των προσλαμβανόμενων θερμίδων

Σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό European Journal of Clinical Nutrition διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά καταναλώνουν επιπλέον 385 θερμίδες την επόμενη ημέρα.

Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνα του Βασιλικού Κολεγίου του Λονδίνου (King's College London), στην οποία ανασκοπήθηκαν 11 παλαιότερες μελέτες με συνολικά 172 συμμετέχοντες. Σε όλες τις μελέτες έγινε σύγκριση των ανθρώπων που δεν κοιμούνται αρκετά με εκείνους που κοιμούνται, αλλά εκτιμήθηκε και τι έτρωγαν στη συνέχεια.
Εξέπληξε το γεγονός ότι οι ερευνητές δεν βρήκαν ότι η έλλειψη του ύπνου οδήγησε σε αύξηση της ποσότητας του φαγητού. Αντ 'αυτού διαπίστωσαν ότι η επιλογή τροφίμων που έκαναν την επόμενη ημέρα ήταν διαφορετική από αυτή που είχαν τα άτομα που κοιμόντουσαν ικανοποιητικά και συγκεκριμένα έτειναν να επιλέγουν τρόφιμα που ήταν πλουσιότερα σε λίπος και με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Όσον αφορά την ποσότητα των υδατανθράκων δεν φάνηκε κάποια διαφοροποίηση. Αυτή η αλλαγή είναι υπεύθυνη της αύξηση των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Συνήθως οι τροφές που επιλέγονταν την επόμενη ημέρα ήταν μπισκότα, κέικ, πατατάκια και αλμυρά σνακ, που τείνουν να είναι χαμηλότερα σε πρωτεΐνες, αλλά έχουν περισσότερο λίπος - και περισσότερες θερμίδες κατ 'αναλογία.
Η κύρια αιτία της παχυσαρκίας είναι μια ανισορροπία μεταξύ της πρόσληψης θερμίδων και των δαπανών και αυτή η μελέτη επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά ότι η στέρηση ύπνου θα μπορούσε να συμβάλει σε αυτή την ανισορροπία.
Εάν ο τρόπος ζωής που ακολουθεί κάποιος τον οδηγεί στην καθημερινή εκδήλωση ενός αισθήματος στέρησης, αυτό ενδέχεται να προκαλέσει την κατανάλωση περισσότερων θερμίδων, με τον κίνδυνο της ανεπιθύμητης αύξησης του σωματικού βάρους.
Φαίνεται να αληθεύει λοιπόν το ρητό “early to bed, early to rise, makes a man healthy and wise”.
Οι ερευνητές λένε ότι η συνεχής έλλειψη ύπνου που ακολουθείται από αυξημένη πρόσληψη θερμίδων μπορεί να οδηγήσει σε σταθερή αύξηση του σωματικού βάρους μακροπρόθεσμα.
Ο περιορισμός του χρόνου που κοιμόμαστε είναι ένας από τις πιο κοινούς και δυνητικά τροποποιήσιμους κινδύνους για την υγεία στη σημερινή κοινωνία, στην οποία η χρόνια έλλειψη ύπνου είναι όλο και πιο συχνή.
The effects of partial sleep deprivation on energy balance: a systematic review and meta-analysis. HK Al Khatib et al, European Journal of Clinical Nutrition
https://www.researchgate.net/publication/308022201_The_effects_of_partial_sleep_deprivation_on_energy_balance_a_systematic_review_and_meta-analysis

Νικόλαος Βάλβης Ενδοκρινολόγος Διαβητολόγος με έδρα τη Λάρισα

Βρίσκεστε ΕΔΩ:

f t g m