Copyright 2017 - webdesigned by sakosk

Ποτέ δεν είναι αργά για να βελτιώσουμε την υγείας μας αλλάζοντας τη διατροφή μας

Αυτό είναι το συμπέρασμα μίας νέας μελέτης που διεξήχθη στο Harvard κατά την οποία υγιή άτομα τα οποία ξεκίνησαν να τρέφονται με περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και ψάρι μείωσαν τον κίνδυνο θανάτου κατά 6-15% μόλις μετά από 8 χρόνια.

Έτσι οι συγγραφείς συμπεραίνουν ότι έστω και μικρές βελτιώσεις της διατροφής μπορεί να αποφέρουν ευεργετικά αποτελέσματα με μείωση ακόμα και των θανάτων. Υπάρχουν μελέτες που έχουν αναδείξει ότι τόσο η Μεσογειακή διατροφή όσο και η DASH είναι εξαιρετικά ωφέλιμες για την υγεία. Αν και έχουν μικρές διαφορές μεταξύ τους η ουσία είναι ότι είναι πλούσιες σε δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και ψάρια πλούσια σε Ω3 λιπαρά. Το πρόβλημα αυτών των μελετών βέβαια είναι ότι επειδή είναι παρατήρησης μπορεί να έχουν πολλά bias. Δηλαδή να υπάρχουν άλλοι παράγοντες που να επηρεάζουν το αποτέλεσμα. Παραδείγματος χάρη γενικά τα άτομα τα οποία τρέφονται υγιεινά συνήθως είναι λεπτότερα, καπνίζουν λιγότερο συχνά και αθλούνται περισσότερο. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν θετικά το αποτέλεσμα.

Νικόλαος Βάλβης Ενδοκρινολόγος Διαβητολόγος

Λάρισα Κύπρου 45

Τύρναβος Ελευθερίας 17

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1613502

 

Βρίσκεστε ΕΔΩ:

f t g m